Algemene voorwaarden

Laatste update: 15 augustus 2021
  1. Algemeen
    De algemene voorwaarden gelden voor iedere aanbieding, behandeling en transactie tussen MelinsClinic en een client waarop MelinsClinic deze voorwaarden van toepassing heeft verklaard, voor zover van deze voorwaarden niet door partijen uitdrukkelijk en schriftelijk is afgeweken.
  2. Inspanningen schoonheidssalon
    1. De medewerkers van MelinsClinic zullen de behandelingen naar beste inzicht en vermogen en in overeenkomstig met de eisen van goed vakmanschap uitvoeren.
    2. De client zorgt ervoor dat alle gegevens, die redelijkerwijs van belang kunnen zijn voor een goede uitvoering van de behandeling tijdig aan de medewerker worden verteld.
    3. De medewerkers van MelinsClinic zijn niet aansprakelijk voor schade, van welke aard ook, ontstaan doordat de cliënt is uitgegaan van doorde cliënt verstrekte onjuiste en/of onvolledige gegevens.
    4. De medwerkers van MelinsClinic zullen de cliënt inlichten over de financiële consequenties van de wijziging van de behandeling.
  3. Afspraken
    1. De cliënt moet verhindering voor een afspraak zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk vierentwintig uur voorafgaande aan de afspraak aan MelinsClinic melden.
    2. Indien de cliënt deze verplichting niet of niet tijdig nakomt, mag MelinsClinic het gehele honorarium voor de afgesproken behandeling aan de cliënt door berekenen.
    3. Indien de cliënt meer dan vijf minuten later dan de afgesproken tijd in de salon komt mag de medewerker de verloren tijd inkorten op de behandeling en toch het gehele honorarium van de behandeling aan de cliënt door berekenen. 
    4. Indien de cliënt bij (meer dan) vijftien minuten later dan de afgesproken tijd in de salon aankomt, mag de medewerker de gehele afspraak annuleren en toch het gehele honorarium van de behandeling aan de cliënt door berekenen.
    5. MelinsClinic moet verhindering voor een afspraak zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk vierentwintig uur voorafgaande aan de afspraak aan de cliënt melden.
    6. Indien er door cliënt gebruik is gemaakt van een kortingsvoucher, kadobon of dergelijke en cliënt vijftien minuten te laat is voor de afspraak of de afspraak niet tijdig is afgezegd (cliënt is niet komen opdagen), is het niet meer mogelijk een nieuwe afspraak in te plannen met die voucher, kortingsbon of dergelijke. Voor de nieuwe afspraak dient de volledige prijs zonder korting betaald te worden. 
  4. Persoonsgegevens & privacy
    1. De cliënt voorziet de medewerker vóór de/bij de eerste behandeling van alle gegevens, waarvan de medewerker aangeeft dat deze noodzakelijk zijn of waarvan de cliënt redelijkerwijs behoort te begrijpen dat deze noodzakelijk zijn voor het zorgvuldig uitvoeren van de behandelingen.
    2. De medewerker neemt de persoonlijke gegevens van de cliënt op en verwerkt deze op een klantenkaart die dan weer worden verwerkt in een klantenbestand.
    3. De schoonheidssalon behandelt de vertrouwelijke gegevens van de cliënt volgens de richtlijnen in de Wet Bescherming Persoonsgegevens.
    4. De schoonheidssalon zal gegevens van de cliënt niet verkopen of verhuren aan derden zonder schriftelijke toestemming vooraf van de cliënt.

    5. Betaling

    1. MelinsClinic vermeldt alle prijzen van de behandelingen en de producten zichtbaar in de salon.
    2. De gemelde prijzen zijn inclusief 21% BTW.
    3. Aanbiedingen in advertenties zijn geldig in de aangegeven looptijd en/of zolang de voorraad strekt.
    4. De cliënt dient direct na afloop van de behandeling de betaling van de behandeling en eventuele producten contant, pin of overschrijving te voldoen.
    5. Alle op deze site getoonde prijzen zijn onder voorbehoud van wijzigen en of fouten.
  5. Aansprakelijkheid
    1. MelinsClinic is niet aansprakelijk voor schade van welke aard ook ontstaan doordat de medewerker van MelinsClinic is uitgegaan van door de cliënt verstrekte onjuiste en/of onvolledige informatie over lichamelijke aandoeningen, medicijngebruik, werkzaamheden, vrijetijdsbesteding.
    2. MelinsClinic is niet aansprakelijk voor verlies, diefstal, of beschadiging van persoonlijke eigendommen die de cliënt heeft meegebracht naar de salon.

    7. Klachten

    1. Indien de cliënt een klacht heeft over de behandeling of een product, moet de klacht zo spoedig mogelijk, doch binnen twee weken na ontdekking zowel mondeling als zowel schriftelijk gemeld worden aan de eigenaar van MelinsClinic .
    3. MelinsClinic moet de klager binnen 5 werkdagen adequaat antwoord geven.
    4. Indien een klacht over de producten gegrond is zal MelinsClinic het aankoopbedrag van de producten gedeeltelijk of helemaal vergoeden.
    5. Indien MelinsClinic en de klager niet tot overeenstemming kunnen komen, kan de klager het geschil voorleggen aan de wetgever of mediator.
  6. Garantie
    1. Na een behandeling kan de huid een reactie geven. De cliënt wordt hiervan op de hoogte gebracht tijdens de behandeling.
    2. Deze garantie vervalt indien:
    • De cliënt op de hoogte is gebracht door de medewerker over het resultaat van de behandeling en de tijdsduur van het effect van de behandeling of producten;
    • De cliënt andere producten dan door de medewerker geadviseerde producten heeft gebruikt;
    • De cliënt de adviezen voor thuisverzorging niet heeft opgevolgd;
    • De cliënt het advies om medische hulp te zoeken niet binnen vijf werkdagen heeft opgevolgd;
    • De cliënt de producten niet volgens het advies van de medewerker heeft gebruikt;
    • De cliënt de producten niet volgens de gebruiksaanwijzing heeft gebruikt.

    9. Geheimhouding

    1. De medewerker is verplicht tot geheimhouding van alle vertrouwelijke informatie die de cliënt heeft medegedeeld tijdens de behandeling.
    2. Informatie geldt als vertrouwelijk als dit door de cliënt is verteld of als dit voortvloeit uit de aard van de informatie.
    3. De geheimhouding vervalt indien, op de grond van een wettelijke bepaling of een rechtelijke uitspraak van de medewerker verplicht de vertrouwelijke informatie aan derden te verstrekken.
  7. Beschadiging en/of diefstal
    1. MelinsClinic heeft het recht van de cliënt een schadevergoeding te eisen indien, de cliënt meubilair, apparatuur of producten beschadigt.
    2. MelinsClinic meldt diefstal altijd bij de politie.
  8. Behoorlijk gedrag
    1. De cliënt behoort zich in de salon te gedragen volgens algemene aanvaarde normen.
    2. Indien de cliënt na herhaaldelijke waarschuwingen onbehoorlijk gedrag blijft vertonen, heeft de medewerker van MelinsClinic het recht de cliënt de toegang tot de salon te weigeren zonder verdere opgaaf van redenen.
    3. Bij MelinsClinic wordt gewerkt volgens de hygiëne regels van de HAM code van schoonheidsspecialisten.
    4. Er wordt van de cliënt verwacht dat zij zich houden aan de persoonlijke hygiëne regels van de HAM code van schoonheidsspecialisten.
  9. Recht
    1. Op elke overeenkomst tussen MelinsClinic en de cliënt is het Nederlandse recht van toepassing.
    2. De algemene voorwaarden zijn gepubliceerd op de website van MelinsClinic.
    3. In geval van uitleg van de inhoud en strekking van de algemene voorwaarden, is de Nederlandse tekst daarvan steeds bepalend.
    4. Van toepassing is steeds de laatst gepubliceerde versie c.q. de versie zoals die gold ten tijde van het tot stand komen van de overeenkomst.